Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός στην ιστορία. Αφιερωμένο στην ημέρα τής γυναίκας.

Για την ημέρα της γυναίκας.

Μία μέρα που έχει τις ρίζες της στη μεγάλη εκδήλωση διαμαρτυρίας που έγινε από εργάτριες κλωστοϋφαντουργίας στη Νέα Υόρκη με σκοπό να διεκδικήσουν ίσα δικαιώματα και ευκαιρίες. Μία μέρα που καθιερώθηκε να τιμώνται όλες οι γυναίκες  που αγωνίζονται και με το θάρρος τους και την αποφασιστικότητά ξεπερνούν όλα τα εμπόδια.

Οι γυναίκες καθημερινά καταφέρνουν και ξεχωρίζουν σε κάθε κλάδο, στην Τέχνη, στα Γράμματα, στην πολιτική, στην ιατρική, στη σκέψη, στην οικογένεια, στη δουλειά παντού. Σε όλους τους χώρους υπάρχει μία γυναίκα που έχει γράψει ιστορία ακόμα και σε αυτούς που θεωρούνται πιο ανδροκρατούμενοι, όπως είναι ο χώρος του αυτοκίνητου.

Με αφορμή λοιπόν τη μέρα της γυναίκας, πάμε να δούμε ποια είναι η πρώτη γυναίκα οδηγός αυτοκίνητου στην ιστορία.

Μπέρθα Μπενζ, μία γυναίκα με τόλμη κι ευρηματικότητα

Η Μπέρθα Μπενζ είναι η πρώτη γυναίκα οδηγός αυτοκινήτου που οδήγησε το περίφημο τρίκυκλο όχημα, που κατασκεύασε ο άντρας της Καρλ Μπενζ. Το συγκεκριμένο όχημα ήταν το πρώτο αυτοκινούμενο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, στην ουσία ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με τη σύγχρονη έννοια. Το ξύλινο όχημα του Μπενζ είχε έναν τροχό μπροστά, δύο τροχούς πίσω και μία λαβή σαν τιμόνι. Την κίνηση έδινε ένας μονοκύλινδρος κινητήρας 2.5 ίππων και η ταχύτητα που μπορούσε να φτάσει ήταν μέχρι και 40 χλμ την ώρα.

Ο Μπενζ αντιμετώπιζε όμως δυσκολίες στην πώλησή του, γιατί οι πελάτες ήταν απρόθυμοι να αγοράσουν ένα όχημα που είχε δοκιμαστεί μόνο σε πολύ κοντινές αποστάσεις. Τότε, τα ταξίδια με αυτοκίνητο γίνονταν δοκιμαστικά και για πολύ περιορισμένα χιλιόμετρα με συνεπιβάτες τους μηχανικούς.

Ένα μυστικό ταξίδι αλλάζει την ιστορία

Όμως λίγο καιρό αφότου ο Μπενζ κατοχύρωσε την πατέντα του, η Μπέρθα Μπενζ αποφάσισε να πάρει την κατάσταση στα χέρια της. Ένα καλοκαιρινό πρωινό, πήρε το όχημα του συζύγου της, ενώ εκείνος κοιμόταν, και χωρίς να το γνωρίζει αποφάσισε να πάει μαζί με τους δύο γιους της στο σπίτι της μητέρας της.

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού η Μπέρθα Μπενζ έκανε στάσεις, για να πραγματοποιεί μερικές μίκρο-επισκευές στον κινητήρα του αυτοκινήτου και να εφοδιάζει το όχημα με λιγροΐνη, μία μορφή καθαρής βενζίνης, που πουλούσαν εκείνη την περίοδο τα φαρμακεία. Καθάρισε το καρμπυρατέρ με μία φουρκέτα, τύλιξε ένα καλώδιο με την καλτσοδέτα της και σταμάτησε αρκετές φορές για καύσιμα.

Τελικά, κατάφερε να φτάσει στο σπίτι της μητέρας της το απόγευμα της ίδιας μέρας και μετά από 13 ώρες, χρησιμοποιώντας για πρώτη φορά το όχημα για προσωπικούς λόγους. Είχε καλύψει μία απόσταση περίπου 100 χιλιομέτρων και με το ταξίδι της πέτυχε να αποδείξει πόσο αξιόπιστα και αποτελεσματικά δουλεύει η εφεύρεση του άντρας της, να στρέψει την προσοχή της κοινής γνώμης και να αυξήσει τις παραγγελίες του. Και σαν αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν να ακολουθήσει και η εξέλιξη του αυτοκινήτου.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 

Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειαπόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους  και δεν δεσμεύουν καθ οιοδήποτε τρόπο το ιστολόγιο

Πηγή

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.