Η ελληνική εταιρεία ALTUS LSA προμήθευσε την Αστυνομία Κύπρου με ένα υπερσύγχρονο Σύστημα Μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους (ΣμηΕΑ) Εdomon, για επιτήρηση μεγάλων αποστάσεων.
Η εκπαίδευση χειριστών του συστήματος ολοκληρώθηκε πρόσφατα και στο βίντεο που μπορείτε να δείτε (στο τέλος του άρθρου) διακρίνονται στιγμιότυπα από την απογείωση/προσγείωση του σε χώρους στη Κύπρο.
Το υβριδικό σύστημα Edomon βασίζεται στην εναέρια πλατφόρμα Supervolo και αποτελεί μια καινοτόμο λύση για την ικανοποίηση των επιχειρησιακών αναγκών τόσο των Σωμάτων Ασφαλείας όσο και των Ενόπλων Δυνάμεων αφού σύμφωνα με την ALTUS LSA, συνδυάζει την ταχύτατη ανάπτυξη και ευκολία πτήσης ενός πολυκόπτερου με τις επιχειρησιακές δυνατότητες ενός αεροσκάφους σταθερής πτέρυγας.
Στα τεχνικά χαρακτηριστικά συμπεριλαμβάνονται τα εξής:
- Μέθοδος απογείωσης και προσγείωσης: Κάθετη (VTOL – Vertical Take Off and Landing) – Πλήρως αυτόματη/αυτόνομη και χειροκίνητη
- Άτρακτος συστήματος: Συνθετικά υλικά (3K ανθρακόνημα) και ανοξείδωτο μέταλλο
- Αριθμός και τύπος κινητήρων κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (VTOL): Τέσσερις (4) ηλεκτρικοί κινητήρες
- Άνοιγμα Φτερών: 3 μέτρα
- Συνολικό Μήκος: 1.9 μέτρα
- Μέγιστο Βάρος απογείωσης: 18 κιλά
- Ωφέλιμο φορτίο: 2,3 κιλά
- Χωρητικότητα καυσίμου: 5 λίτρα
- Τύπος καυσίμου: 95 RON
- Εύρος Τηλεμετρίας: Έως 54 Ναυτικά Μίλια (100 χλμ) LOS
- Διάρκεια πτήσης: 6 ώρες με την προσφερόμενη διαμόρφωση διττού οπτικού φορτίου
- Χρόνος ανάπτυξης στο πεδίο ~30 λεπτά
- Ανάγκες σε επιχειρησιακό προσωπικό: Έως (2) άτομα
- Επιχειρησιακή Οροφή Πτήσης: 10.000 πόδια (ft)
Ο υβριδικός σχεδιασμός του Edomon προσφέρει μεγάλη ευελιξία ανάπτυξης στο πεδίο επιχειρήσεων, χωρίς την ύπαρξη περιορισμών που μπορεί να επιβάλει η μορφολογία του εδάφους, ενώ ταυτόχρονα η μεγάλη αυτονομία των 6 ωρών, το καθιστά ως τη βέλτιστη λύση για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών Άμυνας, Ασφάλειας και Πολιτικής Προστασίας.
Το αρθρωτό πλαίσιο του αεροσκάφους επιτρέπει επίσης ποικίλες διαμορφώσεις ωφέλιμου φορτίου αλλά και οικονομική συντήρηση.
Η χρήση του Edomon από την Αστυνομία Κύπρου αναμένεται να συμβάλει καταλυτικά μεταξύ άλλων στην εναέρια περιπολία παράκτιων περιοχών, όπως και την επιτήρηση των θαλάσσιων συνόρων τόσο κατά την ημέρα με την χρήση του ηλεκτροπτικού φορτίου όσο και τη νύκτα με χρήση της θερμικής του κάμερας και του συστήματος AIS.
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειαπόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ οιοδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.