Υπέρ του επικουρικού ταμείου των Αστυνομικών το 5% από τις κλήσεις της Τροχαίας. Ισχύει η όχι ;

Φωτογραφία αρχείου.

 

ΑΠΟ ΤΟ 2014 ΕΧΕΙ ΨΗΦΙΣΤΗ ΕΙΔΙΚΟΣ ΠΟΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ

Πέντε ευρώ από κάθε κλήση των 100 ευρώ για τροχαία παράβαση που πληρώνουν οι πολίτες θα πηγαίνουν όχι στα έσοδα του κράτους, αλλά στα επικουρικά ταμεία για τις συντάξεις των ενστόλων. Επίσης, το 5% από τα… παράβολα υπέρ του Δημοσίου που πληρώνουν υποχρεωτικά οι επιχειρήσεις για πιστοποίηση του προσωπικού πυρασφάλειας θα πηγαίνει ως πόρος για το επικουρικό ταμείο των υπαλλήλων του Πυροσβεστικού Σώματος.

Τα έσοδα αυτά (το 5% από τις κλήσεις της Τροχαίας και το 5% από τα παράβολα του Δημοσίου) προβλέπονται σε νόμο που ψηφίστηκε στη Βουλή και μάλιστα το εν λόγω άρθρο που επαναφέρει κρατική ενίσχυση σε επικουρικούς φορείς μπήκε συγκεκαλυμμένα σε άσχετο νόμο. Οι πόροι αυτοί θεσπίζονται για τις επικουρικές συντάξεις μιας μερίδας ασφαλισμένων και συνταξιούχων με το άρθρο 45, παράγραφοι 1 και 2 του νόμου 4256/14 (για τα τουριστικά πλοία)!

Το θέμα όμως είναι ότι ψηφίστηκαν μετά από προηγούμενο νόμο που τους καταργούσε. Συγκεκριμένα, ήταν ο νόμος με τα προαπαιτούμενα της τρόικας (ν. 4254/14) που ισχύει από τις 7 Απριλίου και προβλέπει ότι τέτοιας μορφής ενισχύσεις από τα ταμεία κύριας και επικουρικής ασφάλισης καταργούνται από την 1η/1/2015. Στον ίδιο προβλέπεται ότι τα όσα θα ισχύσουν για τους ασφαλισμένους όλων των επικουρικών ταμείων, δηλαδή υπολογισμός συντάξεων με λιγότερο γενναιόδωρο τρόπο και με μειώσεις αν χρειάζεται για να πέσουν τα ελλείμματα, θα εφαρμοστούν από 1ης/1/2015 και στα Ταμεία των ενστόλων. Οι συντάξεις των οποίων θα βγαίνουν με βάση τα έσοδα από εισφορές, χωρίς να δημιουργούνται ελλείμματα και κατόπιν αναλογιστικής μελέτης.

Επιπλέον, για τα επικουρικά ταμεία υπάρχει ρητή και διά νόμου απαγόρευση σε οποιοσδήποτε μορφής άμεση ή έμμεση κρατική ενίσχυση.

Πολιτικές πιέσεις

Πριν λοιπόν στεγνώσει το μελάνι των υπογραφών στο νόμο που προβλέπει την κατάργηση των κοινωνικών πόρων για όλα τα Ταμεία, ήρθαν ξανά από την πίσω πόρτα νέου τύπου πόροι μέσω των κλήσεων της Τροχαίας για να στηρίξουν μια ειδική κατηγορία ασφαλιστικών ταμείων που ομολογουμένως έχουν σοβαρό οικονομικό πρόβλημα. Όπως όλα τα επικουρικά ταμεία που θα πάψουν να εισπράττουν τέτοιους πόρους.

Θα μπορούσαν τα έσοδα από τις κλήσεις της Τροχαίας, από τη στιγμή που είναι κρατικοί πόροι, να πάνε σε χίλιες δυο άλλες πηγές στήριξης του κοινωνικού κράτους, ακόμη και για να μεγαλώσει το μέρισμα που αποφάσισε να δώσει η κυβέρνηση στους ενστόλους. Παρά ταύτα, επελέγη -προφανώς και από πιέσεις βουλευτών όλων των αποχρώσεων- να επανέλθουν και μόνο για τα επικουρικά ταμεία των ενστόλων κρατικοί πόροι που έχουν αφαιρεθεί από όλα τα άλλα επικουρικά ταμεία!

Δύο μέτρα και δύο σταθμά

Στο νόμο που καταργούσε τους κοινωνικούς πόρους (τους οποίους ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης χαρακτήρισε «συντεχνιακούς φόρους»), είχε προβλεφθεί και η κατάργηση του 6% από το κόστος των προμηθειών της Ελληνικής Αστυνομίας, που για χρόνια στήριζε με έσοδα τα Ταμεία των ενστόλων και που παρά ταύτα χρεοκόπησαν λόγω υψηλών ελλειμμάτων.

Με το να θεσπίζεται, και μάλιστα διά νόμου, νέα έμμεση κρατική ενίσχυση για τα ίδια Ταμεία, τη στιγμή που για τα περισσότερα οι πάσης φύσεως ενισχύσεις καταργούνται από 1ης/1/2015 σημαίνει ότι τα Ταμεία και οι ασφαλισμένοι δεν αντιμετωπίζονται με δίκαιους όρους, αλλά με «δύο μέτρα και δύο σταθμά».

Μια παλιά ιστορία

Η ενίσχυση των επικουρικών ταμείων των ενστόλων μέσα από έσοδα των κλήσεων για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είχε απασχολήσει τη Βουλή και το 2013 αλλά η επίμαχη τροπολογία δεν είχε γίνει αποδεκτή. Το 2014 όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά και ενίοτε ψηφίζονται και ρυθμίσεις για κρατική ενίσχυση επικουρικών φορέων με ελλείμματα.

Καλό θα ήταν να μην καταργηθούν οι κοινωνικοί πόροι ή πριν καταργηθούν να εξεταστεί η θέσπιση ενός ποσοστού από τα κρατικά έσοδα για τη στήριξη όλων των επικουρικών ταμείων. Και όσα θα περνούν από τα ελλείμματα στα πλεονάσματα να έχουν μεγαλύτερο μερίδιο. Ούτε αυτό όμως φαίνεται να απασχολεί όσους βλέπουν το δέντρο και χάνουν το δάσος. Από εδώ και πέρα λοιπόν, προσοχή, γιατί οι κλήσεις θα πέφτουν βροχή!

Το άρθρο για τα πλοία

ΤΟ ΕΠΙΜΑΧΟ άρθρο που μπήκε στο νόμο… για τα τουριστικά πλοία, και αποκαλύπτει ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής, αναφέρει:

Άρθρο 45

«1. Στο Μετοχικό Ταμείο Στρατού και στους Τομείς Επικουρικής Ασφάλισης Υπαλλήλων Αστυνομίας Πόλεων (πρώην ΤΑΥΑΠ) και Ελληνικής Χωροφυλακής (πρώην ΕΤΕΧ) του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Απασχολούμενων στα Σώματα Ασφαλείας (ΤΕΑΠΑΣΑ), περιέρχεται ως πόρος ποσοστό 5% επί των προστίμων που καταβάλλονται για τις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τα οποία βεβαιώνονται από τις υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας.
Η διαδικασία είσπραξης, κατανομής και απόδοσης των πόρων στους ανωτέρω ασφαλιστικούς φορείς, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα, ρυθμίζεται με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Εθνικής Άμυνας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.
2. Στον Τομέα Επικουρικής Ασφάλισης Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος (πρώην ΤΑΥΠΣ) του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Απασχολούμενων στα Σώματα Ασφάλειας (ΤΕΑΠΑΣΑ), περιέρχεται ως πόρος ποσοστό 5% επί του εισπραττόμενου παράβολου του άρθρου 2 παρ. 1 περίπτωση ι’ του ν. 3511/2006, όπως αυτό τροποποιημένο ισχύει με το άρθρο 64 του ν. 4249/2014.
Η διαδικασία είσπραξης, κατανομής και απόδοσης των πόρων στον ανωτέρω ασφαλιστικό φορέα, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα, ρυθμίζεται με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη».

(Ε.τ.Κ. 27/04/2014 – ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΙΚΟΣ – kkatikos@e-typos.com)//staratalogia.blogspot.com/2014/04/5_27.html/uniformnews.gr

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.